kebahgiaan adalah hak milik setiap insan

kebahgiaan adalah hak milik setiap insan
relax dah..

Tuesday 22 March 2011

Mereka dengan dunia mereka...

hai...arini aku nk cita pasal SBE aku yg first skali spnjng aku menceburi bidang pendidikan ni....start ari Ahad aritu aku ngn 2 org ag kwn aku...Siti n Kinah...p wat SBE kat Sekolah Kebangsaan Kuala Pegang...twu jela,aku ni bkn cikgu bdk2 normal...cikgu P.Khas...huhu...1st time aku g msuk klas,ase mcm nak bercucuran air mata plak tgk dorang...sedih la....ade yg syndrom down,ade yg hiperaktif,yg cacat kaki,yg pekak n slowleaner...mmg kdg2 aku agk terhibur ngn bdk2 ni...suka sgt wat aku gelak tgk kelaku dorang...tp kdg2 bila tgk dorang smbil berfikir,ase tersentuh 2 mcm ade je kat aku...dorang mmg idup ngn dunia dorang je...kdg2 aku pk,bley ke aku nak ngaja bdk2 camni nti....n aku respek la kat parent dorang yg sgt tabah,n sabar ngn kerenah ank2....parent pon bley trima ank2 dorang jd cmtu...redho n syg je...kita sbagai manusia yg lbey kurang sempurna ni ptot bersyukur ngn ape yg kta ada...jgn sesekali kita riak n bermegah2 ngn apa yg kita ada...semua ni pinjaman ja...xdak yg kekal pon...bla2 msa pon Tuhan bley tarik blik apa yg kita ada 2...yg aku sdih skali bla bdk2 P.khas ni lbih mnghormati org b'bnding bdk2 normal yg len...wlaupun ada sesetengah yg hiperaktif 2 ska wat benda bkn2,tp suma 2 xbley nak slahkan dia jgk...dia mmg xtau pa2...msuk arini dah 3hari dah aku dok ngn bdk2 2...ada yg wat aku gelak,sedih,terharu n xkurang jgk yg wat aku takut ngn depa...FYI,arini ngn bju kurung aku belari kat lua kelas sbb ada bdk hiperaktif sorang ni yg dah berumur 13thn bkak sluar dia tnjuk kat aku....aku pon tnpa berlengah lgi,lari terus kua dri kelas 2 dngn xpky kasutnya,bdk 2 pon ligan aku kot blakang...aku pon xpaham apa msalah dia...benda lain xeti,bnda2 seks cmtu twu plak....aku pon xpaham ngn dia...bkn ngn aku ja,ngn kwn2 aku n kwn2 dia pon dia wat cmtu...cikgu dia bgtau,klu xsmpat nak kawal dia,kdg2 dia bwk bdk pompuan nek ats ktil...gle betoi...gerun aku dgaq...huhu...tp yg 2 sorang jala yg dok jd xkwtahwan hala camtu,yg len ok ja...siyes sedih weyh...hanya org yg sabar ja bley dok dlm golongn bdk2 ni...Ya Allah,kurniakanlah sifat sabar 2 dlm diriku...AMIN....

tgk la 2 ape yg dye wat...haish..


badrul aiman pnya peel...


cikgu yg penyayang..haha


aiman2....!!!


perhimpunan pagi...


camne la nak lari pakai kasut...tebenam msuk dlm tanah...


ni paan...yg ni ok sket dri aiman...


dis 1 is mimi,ank slh sorang cikgu PK kat sni...


bdk2...


dia ni ckup suka ngn pompuan...


tgk 2....


yg tebaring pon ada...


No comments:

Post a Comment